Friday, 8 August 2008

Iron Maiden - Somewhere Back In Time - World Tour 2008.


Iron Maiden performed in Warsaw tonight, I just came back from the stadium and I'm publishing the first photos.

I was very motivated for this concert because this world tour is special. They want to perform songs only from albums released in the 80's. Setlist was perfect... well... almost! I missed only one song: "Flight of Icarus" - No luck this time!

This day (7/Aug/2008) is a very special day for Bruce Dickinson, the vocalist. It's his 50th birthday and ofcourse was celebrated in the Polish way. I don't know why, but Polish people think the British understand Polish, they've sung the Polish birthday song(sto lat, sto lat) to Bruce. Well, the intention matters the most. :)

I was alone in this concert, that's why there are no photos of me. Sometimes I try to find somebody to go with me to such concerts but it's really hard. My mission here is to make Poland a heavier country, oh yeah!

The best performances, in my opinion were:
  • Rime of ancient mariner
  • Powerslave
  • Hallowed be thy name
  • Revelations



"...cuz at 5 o'clock, they take me to the gallows pole. (Yeaahh) The sands of time, for me, are running loooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwwwww!" (from the song: Hallowed be thy name)

More photos (click to enlarge):




1 comment:

Maurício said...

OLá Nano,

Antes de mais nada muito maneira sua viagem! Sempe tive vontade de conhecer o leste europeu. Mas este ano só deu para ir até Amsterdam e Praga, mais no centro. Mas na verdade o que me levou a ir a Praga foi - além da vontade de conhecer essa cidade que é mesmo linda - o show do Iron, que eu perdi no Brasil.

Estava procurando na internet como comprar a camisa oficial da turnê, com as datas e tal, e esbarrei no seu blog.

Também fui sozinho e numa data cabalística: 08.08.08. Para tristeza de alguns, como vc deve ter sabido, nesse dia rolou um acidente de um trem que vinha da Cracóvia para Praga. O Bruce Dickison até falou disso no show.

Enfim, tirei várias fotos também, curti muito e só fiquei na vontade da camiseta, já que estava sem as 700 coroas (cerca de 28 euros) na hora.

Como você está por aí, se souber de alguém ou algum lugar que tenha a camiseta com as datas européias da turnê, me dá um toque por favor. No site oficial do Iron não tem, mas tem uma até manera de Moscow.

Have a nice trip !!!

Maurício Santos
de Brasília
mauricioleaosantos@gmail.com